
De Paaspop Academy: een vernieuwende leeromgeving voor professionals en studenten uit de creatieve industrie en de eventwereld. Ontstaan uit een samenwerking van Fontys Academy for Creative Industries en Paaspop, organiseerde zij afgelopen weekend de vijfde editie van dit event. Interessante en toonaangevende sprekers geven een veelheid aan informatie en professionals gaan in discussie met elkaar én met het publiek.
Dit jaar was het thema “Onder invloed?!” We werden meegenomen in de wereld van de nieuwe festivalgeneratie. Hoe worden deze jongeren beïnvloed door de maatschappij? Hoe worden ze beïnvloed door influencers? En werken de traditionele marketingmethodes nog wel om deze doelgroep te bereiken? Babbels in Beeld werd gevraagd live visuals te maken van zowel de presentaties als de paneldiscussie die daarop volgde.
Aart Bontekoning, organisatiepsycholoog en generatie-expert trapte de middag af met een wetenschappelijke benadering over vergrijzing van organisaties, hoe de jonge generatie daar last van heeft en waar de jonge generatie energie van krijgt. Hoe breng je deze twee groepen dichter bij elkaar en zorg je ervoor dat we van elkaar leren? Een gesprek over vers geupdate leiderschap, een coachende en gelijkwaardige stijl, de samenwerking van jonge kinderen en wat we daar van kunnen leren. Zijn advies: oriënteer op energie, hou de energie hoog, dan steun je jongeren in het vinden van hun eigen weg!